اروند نیوز

پایگاه اطلاع رسانی حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی حضرت روح اله(ره) قادرآباد فارس
اروند نیوز
با سلام و تحیت
بادرود و صلوات برروح پر فتوح امام راحل و شهیدان انقلاب و با آرزوی سلامتی و ظهور منجی عالم بشریت امام زمان(عج) و سلامتی نائب برحقش مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی).
وبسایت اروند نیوز متعلق به حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی حضرت روح اله(ره) قادرآباد، استان فارس می باشد و موضوعات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اطلاع رسانی به نشر می پردازد.

سفارشات مقام معظم رهبری به دانش آموزان

باید کشورتان را بجایی برسانید که کسی جرأت نکند تهدید کند

من به شما جوانهای عزیز عرض میکنم:جوان های عزیز! مملکت مال شماست...

این کشور مال شماست، این تاریخ مال شماست. سهم ما انجام گرفت.آن مقداری که نسل ما و مجموعه امثال م اها بلد بودند- آن مقداری که خدا توفیق داد- انجام دادند.

امروز کشور تحویل شماست،مال شماست.هم امروز مال شماست،‌ هم فردا مال شماست.این کشور را باید محکم نگهدارید؛ با اراده مستحکم. این کشور با عزم واراده مستحکم شما که از ایمان دینی برخاسته باشد، میتواند روزبه روز مقتدرتر بشود.

باید کشورتان را بجایی برسانید که کسی جرأت نکند تهدید کند. این در گِرو عزم واراده ی شماست. 

جوان ها باید به علم بپردازند. بارها من گفته ام، بازهم تکرار میکنم؛ اقتدار حقیقی یک ملت درگِرو علم است. 

علم است که بقیه ی منابع و مایه های اقتدار را به کشور ارزانی میدارد. 

از علم غفلت نکنید؛ چه دانش آموزان، چه دانشجویان؛‌ درهر رتبه ای که هستید. مسئله علم، مسئله تحقیق،‌مسئله مهمی است درکنار انگیزه دینی. دین خیلی باارزشست. 

دین فقط برای آباد کردن آخرت نیست، دین دنیای شما راهم آباد میکند. دین به شما شور و نشاط و طراوت و تازگی میبخشد. دین به شما این روحیه را میدهد که در مقابل چشمتان همه این ابرقدرتهای مادی کوچک بشوند،‌حقیر بشوند، تهدید آنها اثر نکند،‌کار آنها اثر نکند. بدانید پیروزی با شماست،‌نصرت الهی باشماست. 

همین ابرقدرتهای تهدید کننده و مراکز قدرت استکباری و تهدیدها، چاره ای جز عقب نشینی در مقابل یک ملت مقتدر و با ایمان ندارند. 

به خدای متعال اعتماد داشته باشید،‌ حسن ظن داشته باشید. اینی که خدا با تأکید میفرماید :«وَلَیَنصُرَنَّ اللهُ مَن یَنصُرُه إنَّ اللهَ لَقَویٌّ عَزیز»؛ بی شک، بدون تردید خدای متعال آن کسانی را که دین او را و اهداف او را یاری کنند، یاری خواهد کرد،‌ این سخن راستی است، این وعده صادقی است. به این اعتماد کنید. با اقتدار، با عزم کافی، با تهذیب نفس،‌ با خود سازی-هم خود سازی علمی و هم خود سازی اخلاقی – پیش بروید. ان شاءالله روزی را خواهید دید که کشورتان به برکت مجاهدتهای شما در اوج افتخار و در قله اقتدار باشد.

سربازان حقیقى انقلاب شما هستید و انقلاب، چشم‏ انتظار شماست

دانش‏ آموزان نونهالى که در اختیار دستگاه فرهنگى کشور قرار دارند، عزیزترین و سرشارترین سرمایه و ذخیره‏ ی آینده‏ این ملت هستند.

این‏که من روى مسائل مربوط به دانش‏ آموز و آموزش و پرورش و مسائل تحصیل و تربیت، این همه تکیه می کنم و هرجا و با هر کسى که احساس بکنم به نحوى با مسائل تعلیم و تربیت ربط دارد ارتباط برقرار میکنم و نظرم را میگویم، دنبال کار را مىیگیرم، به خاطر این است که من از آینده میترسم.

لازم است که مردم را کتاب خوان بکنیم؛ اما از این واجب‏تر، آن است که استعداد نویسندگى را در بین مردم پیدا کنیم و تولید کتاب بکنیم. 

براى یک ملت، خسارتى بزرگ است که افراد آن، با کتاب سر و کارى نداشته باشد.


سازمان بسیج دانش اموزی سپاه فجر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۷/۲۰
محمد جواد مقصودی سیمکانی