اروند نیوز

پایگاه اطلاع رسانی حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی حضرت روح اله(ره) قادرآباد فارس
اروند نیوز
با سلام و تحیت
بادرود و صلوات برروح پر فتوح امام راحل و شهیدان انقلاب و با آرزوی سلامتی و ظهور منجی عالم بشریت امام زمان(عج) و سلامتی نائب برحقش مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی).
وبسایت اروند نیوز متعلق به حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی حضرت روح اله(ره) قادرآباد، استان فارس می باشد و موضوعات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اطلاع رسانی به نشر می پردازد.
شنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۳، ۰۲:۱۱ ب.ظ

شنبه ها و نکته ها شماره(3)

سلام. سلامی به اندازه دلتنگی.
امیدوارم شنبه ها و نکته ها تا این جا تونسته باشه

نظر شما رو جلب کنه. اما نکته های این شنبه:

عاشورا:

تو این هفته عاشورا رو در پیش داریم. روزی که مصیبت بار تر از اون روز تو اسلام نیست...

بقیه در ادامه مطلب

مولای ما امام رضا فرمودند: «. . . به درستی که روز حسین پلک های ما را مجروح و اشک های ما را دائمی و عزیز ما را در زمین کربلا ذلیل کرد . . .


روز عاشورا اندوه بزرگی بر دل شیعه نشونده که تا اومدن منتقم خون امام شهیدان ادامه داره. خدا به ما توفیق بده بتونیم از این ایام برای رشد و تعالی خودمون نهایت استفاده رو ببریم.

اسید پاشی:

خبرش رو بارها تو خبرگزاری ها و روزنامه ها و یه کم از رسانه ملی شنیدید. خیلی سر و صدا کرد. رسانه های بیگانه خیلی تو این مدت تلاش کردن که بگن عامل این جنایت می خواسته امر به معروف و نهی از منکر کنه و شخصی متدین بوده. متأسفانه برخی رسانه های داخلی هم با اونا تلویحا، خواسته یا ناخواسته همراهی کردن.

اولا باید بگیم که کسی که این کار رو انجام داده دین دار نیست. چون که دین به هیچ وجه اجازه چنین جنایت هایی رو نمی ده. ثانیا، اون زمانی که یه طلبه جوون رو به خاطر نهی از منکر و دفاع از ناموس شیعه با چاقو زدن و راهی بیمارستان کردن و بعد از مدتی هم به شهادت رسید؛ بعضی از افرادی که حالا دارن از قضیه اسیدپاشی سوء استفاده می کنن کجا بودن؟

تکلیف اون حاج آقایی که تو بیمارستان می خواستن چشمش رو تخلیه کنن چی شد؟ اون خانمی که به خاطر نهی از منکر از زن بدحجاب کتک خورد و یه عده فقط وایسادن تماشا کردن رو هنوز یادمون مونده. اون موقع بعضیا حواسشون نبود اعلام موضع کنن؟

یادمون نره که فلسفه شهادت سیدالشهدا امر به معروف و نهی از منکره.

مذاکره تا نتیجه:

درس سید الشهدا به ما این بود که مقابل زور گویی و ظلم بایستیم. هر چند تا جایی که میشه باید طرفت رو نصیحت کنی تا متوجه بشه. اما وقتی بفهمی تا طرف ریشه تو رو نخشکونه بی کار نمیشینه، زبان مذاکره کاری از پیش نمی بره. هر چند که مذاکرات ما با غرب در حال انجامه ولی فراموش نکنیم که اونا دشمن قسم خورده ما هستند. اسنادش هم موجوده!


یزیدِ بی گناه!:
یکی از روزنامه ها، هفته قبل نوشته بود مفتی اعظم عربستان گفته یزید ملعون کار اشتباهی نکرده و همچنین گفته در رابطه با عاشورا نیاز نیست کتاب بخونین. ما هم بهش می گیم خلایق هر چه لایق؛ حقشه با یزید محشور بشه. یزیدی که حتی بعضی بزرگان اهل تسنن هم کارش رو تشنیع کردن، کسی که فاسق و شارب خمر بوده، کسی که حدود الاهی رو رعایت نمی کنه چطور می تونه خلیفه و جانشین خدا روی زمین باشه؟

جناب مفتی اعظم! عاشورا خورشید حقیقت نماست. فقط کسانی از اون رو برمی گردونن که تو گمراهی آشکار باشن و عقلشون تعطیل باشه.

حق پخش:
هر چند خوش ندارم تو ایام شهادت سیدالشهدا پای چنین مسائلی به شنبه ها و نکته ها باز بشه ولی نمی شه چشم رو به روی بعضی اتفاقات بست.
چند هفته س که بین صدا و سیما با فدراسیون فوتبال سر حق پخش شکراب شده. فک کنم خیلیا هم حق رو به فدراسیون دادن. اما تو این چند هفته که بازی ها پخش مستقیم نداشت من هیچ احساس کمبودی نکردم. ینی به نظرم خیلی اوضاع تغییر نکرده. اصلا بی خیال این که انتقال این پولا مصداق بارز «از این جیب به اون جیبه» و أیضاً بی خیال این که حق با کیه، خداییش دیدن فوتبال (اونم لیگ خودمون) غیر از اتلاف عمر چیز دیگه ای نداره. نه سرگرم میشیم نه فوتبال یاد می گیریم، نه جام به ما می رسه و نه از بازی زیبای تیم ها لذت می بریم!
ولی استثناءً تیم ملی از خوده؛ هواشو داشته باشین!


ویژه نامه محرم (بخش دوم):
السلام علیک یا قتیلَ العبرات

سلام بر تو ای اباعبد الله! چه غرور انگیز است که من در خیمه تو زندگی می کنم. تویی که از ازل در دلم بودی و تا ابد خواهی ماند. چه شکوهمند است قیام تو؛ قیامی که شیعه بودنم را به آن مدیونم. چه درس ها و چه عبرت ها که در قیامت نهفته است:


******) آب را به روی کاروان تو می بندند. تویی که دریا ها در حسرت لبانت می سوزند. اما تشنگی را می پذیری و ذلت را نه. بی آبی را تحمل می کنی و ظلم را نه. شاید هر کسی جای تو بود جا می زد.


*****) خدا را می خواهی. شبی را از لشگر عمر سعد مهلت می گیری تا به عبادت خدا بپردازی. می گویی من به نماز عشق می ورزم. هیچ کس را ندیده ام که شب آخرین عمرش را این گونه با آرامش به خدا بپردازد، فقط برای خدا.


****) فرزند جوانت، برادرت، برادر زاده هایت، شیرخواره ات، فرزندان عمویت و یارانت، همه جلوی دیدگانت قربانی می شوند کسانی که مانند آنها در زمین یافت نمی شد. اما نه تنها به راهی که آمده ای شک نمی کنی بلکه هر لحظه مشتاق تر از قبل، منتظر ادامه مسیر می مانی.


***)لشگر را نصیحت می کنی. حتی می خواهی قاتلان خود را هدایت کنی اما افسوس که مال حرام مانع از آن می شود که ندای حق در روانشان کارگر باشد. این رأفت و عطوفت را در هیچ کس ندیده ایم. به قاتلت هم وعده بهشت دادی. به شمر. خودت ضمانت کردی که او را تا سدره المنتهی جای بدهی. دریغ از ذره ای شرافت و انسانیت که نفس قدسی فرزند زهرا در آن اثر کند.


**)خونت ریخته شد اما پایمال نشد. پیام خونت را خواهرت و فرزندت منزل به منزل به گوش مردم رساندند. مثل خونی که در رگ اسلام حرکت کند، کاروان در هر شهری که رفت جان تازه به اهل آن شهر بخشید. همین بود که مردم به خود آمدند و عمق جهلشان بر آنان روشن شد. همین است که امروز عالمی با مشعل تو راه را پیدا می کنند. همین است که هر آزاده ای علم ظلم ستیزی بر میدارد نام تو را بر لب دارد. نه از مسلمان بلکه از هندو و مسیحی هم شاگرد داری.


*)و مصیبتت آن قدر بزرگ است که باید برای آن خون گریه کرد. باید از امام زین العابدین آموخت که پاس داشت خون تو چگونه است؟ آب می بینی گریه کنی، غذا می بینی گریه کنی، شیر خواره، ذبح گوسفند، مردی غریبه و . . . تو را به یاد حسین بیندازد. این است زنده نگه داشتن عاشورا. همین شهادت توست که در دل ما حرارتی ایجاد کرده که هرگز خاموش نمی شود. این حرارت را با خنکای طوبا هم معامله نمی کنیم.

و لا جعله الله آخر العهد منی لزیارتکم.


امضاء: علی نکته چی

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۸/۱۰
عبدالرضا خسروی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی