اروند نیوز

پایگاه اطلاع رسانی حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی حضرت روح اله(ره) قادرآباد فارس
اروند نیوز
با سلام و تحیت
بادرود و صلوات برروح پر فتوح امام راحل و شهیدان انقلاب و با آرزوی سلامتی و ظهور منجی عالم بشریت امام زمان(عج) و سلامتی نائب برحقش مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی).
وبسایت اروند نیوز متعلق به حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی حضرت روح اله(ره) قادرآباد، استان فارس می باشد و موضوعات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اطلاع رسانی به نشر می پردازد.

بر حاشیه‌ی برگ شقایق بنویسید گل ، تاب فشار در و دیوار ندارد

 درباره تاریخ شهادت حضرت زهرا ‌‌(س) روایات، مختلف است. از چهل روز تا شش ماه بعد از رحلت پیامبر ‌(ص). میان علمای شیعه، دو تاریخ مشهور و مقبول است: یکی هفتاد و پنج روز بعد از رحلت پیامبر ‌(ص) و دیگری نود و پنج روز.

 پیامبر اسلام ‌(ص) در بیست و هشتم صفر رحلت نمود ، اگر بنا را بر روایت 75 روز بگیریم شهادت حضرت زهرا‌‌(س) در مورخة سیزدهم تا پانزدهم جمادی الاوّل می باشد که این ایام را فاطمیة اوّل می‌ خوانند اما اگر بنا را به روایت 95 روز داشته باشیم ، شهادت حضرت‌‌ زهرا (س) در سوم تا پنجم جمادی الثانی است و این ایام را فاطمیة دوم می‌ خوانند. بنابراین؛ ایام فاطمیه جمعا 6 روز می باشد، 3 روز در ماه جمادی الاول و 3 روز در ماه جمادی الثانی. ظاهراً علت اینکه سه روز در هر ماه بعنوان روز شهادت آن حضرت‌‌ معرفی شده است به این دلیل است که این احتمال وجود دارد که ماههای قمری از رحلت پیامبر‌ (ص) تا شهادت حضرت زهرا‌‌ (س)، 29 بوده باشند، حال آنکه در صورت کامل بودن ماههای قبل، روز شهادت 13 جمادی الاول و یا سوم جمادی الثانی خواهد بود. چرا که طبق تقویم، حداکثر سه ماه قمری 29 روزه و حداکثر 4 ماه قمری 30 روزه می توانند پشت سر هم قرار گیرند. بهترین عزاداری حضرت زهرا‌‌سلام‌الله‌علیها‌ را بیان فضائل، مناقب و مصائب آن حضرت و ذکر اخلاق و سیره عملی و دفاع ایشان از امام مظلوم حضرت امیرالمؤمنین‌علیه‌السلام می باشد که در همه اعصار باید برای مردم تبیین شود و ان‌شاء الله تعالی مؤمنان با تمسک به قرآن و عترت به بهترین صورت ممکن به ساحت مقدس آن بزرگوار عرض ادب و اخلاص کنند، به ویژه بانوان متدینه با حفظ حجاب و عفت و پاکدامنی، ایشان را الگوی خود قرار دهند. 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۲/۲۴
علی حسن پور