اروند نیوز

پایگاه اطلاع رسانی حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی حضرت روح اله(ره) قادرآباد فارس
اروند نیوز
با سلام و تحیت
بادرود و صلوات برروح پر فتوح امام راحل و شهیدان انقلاب و با آرزوی سلامتی و ظهور منجی عالم بشریت امام زمان(عج) و سلامتی نائب برحقش مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی).
وبسایت اروند نیوز متعلق به حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی حضرت روح اله(ره) قادرآباد، استان فارس می باشد و موضوعات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اطلاع رسانی به نشر می پردازد.
سه شنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۳۴ ق.ظ

داستان کوتاه از امام خامنه ای

. تو این پست چند تا داستان از مقام معظم رهبری امام خامنه ای گذاشتم

عکس آقا

شایستگی رهبری

 حاج احمد آقا نقل کرده اند وقتى که آیت الله خامنه اى در سفر کره شمالى بودند، امام گزارش هاى آن سفر را از تلویزیون مى دیدند؛ آن منظره دیدار از کره ، استقبال  گرم مردم و یا سخن رانى و مذاکرات ایشان در آن سفر، خیلى برایشان جالب بود و فرموده بودند: الحق ایشان شایستگى رهبرىرا دارند.

بقیه در ادامه مطلب

 

خیلى سفر نرو 

حاج احمد آقا (رض ) نقل مى کردند: امام خطاب به مقام معظم رهبرى فرمودندهر موقعى که تو به سفر مى روى من مضطرب هستم که برگردى ، خیلى سفر نرواین از الهامات الهى و غیبى حق تعالى بوده است.

 

 

ساده زیستی

حضرت آیت الله مصباح یزدى درباره ى ساده زیستى مقام معظم رهبرى مى فرماید: مصرف گوشت خانه ى آیت الله خامنه اى در زمان ریاست جمهورى ، تنها از طریق کوپن بود. ایشان در آن زمان ، به من فرمودند:
من تا کنون ، غیر از همان گوشت کوپنى که به همه ى مردم داده مى شود گوشت دیگرى از بازار نخریدم
 ! مصرف سوخت خانه ى معظم له نیز همان سهمیه ى کوپنى بود. اگر گوشت گرمى هم مصرف مى کردند، گوشتى بود که افراد به عنوان نذر و قربانى براى آقا مى بردند. امروز هم زندگى ایشان : مثل زندگى مردم محروم و مستضعف است ؛ زندگى بسیار ساده اى است . این حقایق را باید نوشت و در تاریخ ثبت کرد.

این کریستال ها را جمع کنید

در کتاب خورشید در جبهه سردار اشجع از قول یکى از دوستان مى گفت :
آقا در یک مسافرت سیاسى که به کشور کره تشریف برده بودند، در آن جا یک سرویس کریستال به ایشان هدیه کرده بودند. در خانه هم سرویس ‍ غذاخورى کریستال نداشتند. بعد از مدتى ، خانواده ى آقا کریستال ها را آورده بودند دم دست تا استفاده کنند. ایشان تا دیده بودند فرمودند:
این کریستال ها را جمع کنید، چون اگر ما این سرویس غذاخورى را در خانه بگذاریم ، فردا مبلمان و فرش و چیزهاى دیگر مشابه این سرویس ‍ مى خواهیم .این مقدمه اى مى شود براى این که زندگى ما تعبیر کند.

 

پنج دقیقه قبل از اذان ظهر 

شهید امیر سپهبد، على صیاد شیرازى درباره ى اهمیت نماز اول وقت رهبر عزیز مى فرماید: هنوز 24 ساعت از انتخابات آیت الله خامنه اى به رهبرى انقلاب اسلامى نگذشته بود که به من وقت دادند به صورت خصوصى ، بیست دقیقه قبل از ساعت دوازده ، در دفترشان با ایشان ملاقات کنم .
من کمى زودتر رفتم . وضو گرفته بودم تا براى نماز اول وقت آماده باشم .
پنج دقیقه به اذان ظهر بود، دیدم سجاده ى آقا را پهن کردند. همین که موقع نماز شد، مقام معظم رهبرى به سمت سجاده رفتند و نماز اول وقت را با همان حالى که در زمان امام راحل (ره ) پشت سر ایشان اقامه مى کردیم ؛ به جماعت خواندیم . من در آن روز، همان اعتقاد عمیق حضرت امام نسبت به اقامه ى نماز اول وقت را در سیره ى مقام معظم رهبرى دیدم.

 

این غذا مال بیت المال است 

حضرت آیت الله جوادى آملى (زید عزه ) مى فرماید:

یک روز مهمان مقام معظم رهبرى بودم . سفره را که گستردند، فرزند ایشان آقا مصطفى نیز نشسته بود. آیت الله خامنه اى به وى نگاهى کردند و فرمودندپاشو برومن خدمت ایشان عرض کردم : اجازه بفرمایید آقازاده هم باشند؛ من از او خواستم که با هم باشیم . آقا فرمودنداین غذا مال بیت المال است ، شما هم مهمان بیت المال هستید. براى بچه ها جایز نیست که بر سر این سفره بنشینند. آن ها به منزل بروند و از غذاى خانه بخورند من در آن لحظه فهمیدم که خداوند چرا این همه عزت به حضرت آقا داده است.


سلامتی آقامون صلوات