اروند نیوز

پایگاه اطلاع رسانی حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی حضرت روح اله(ره) قادرآباد فارس
اروند نیوز
با سلام و تحیت
بادرود و صلوات برروح پر فتوح امام راحل و شهیدان انقلاب و با آرزوی سلامتی و ظهور منجی عالم بشریت امام زمان(عج) و سلامتی نائب برحقش مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی).
وبسایت اروند نیوز متعلق به حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی حضرت روح اله(ره) قادرآباد، استان فارس می باشد و موضوعات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اطلاع رسانی به نشر می پردازد.
يكشنبه, ۲۷ مهر ۱۳۹۳، ۰۲:۱۵ ب.ظ

شنبه ها و نکته ها شماره(1)

بسم الله . . .

سلام؛ دوستی داشتم که هر وقت می خواست آشپزی کنه،چن تا ماده ی غذایی که به هم هیچ ربطی نداشتن رو با هم مخلوط می کرد و یه ادویه کاری بهش میزد . . . خلاصه نیم ساعته یه غذایی رو آماده می کرد و میذاشت سرسفره.البته غذایی که تو عمرمون ندیده بودیم و نخورده بودیم...

 

خوب کمال همنشین در من اثر کرد. اگه خدا یاری کنه قراره هر شنبه یه آش دور هم بخوریم
 به اسم "شنبه ها و نکته ها". یه آش«شله قلم کار» به تمام معناست.
بد مزه نیست؛ شاید پنجره هایی رو به دل و فکرتون باز کنه که به دردتون بخوره پس دنبالم بیاین.

**********************************************
این هفته مصادف با دهه آخر ذی الحجه است. اگه تقویم رو نگاه کنید می بیند که روز مباهله،روز خاتم بخشی امیر مؤمنان، ایام سه روز روزه گرفتن اهل بیت و نزول سوره انسان و آغاز خلافت ظاهری امیر مؤمنان بعد از کشته شدن خلیفه سوم، همه این ها تو همین ایام رخ داده.

کلاً ماه ذی الحجه رو دوست دارم. چون منو حسابی شیر فهم می کنه که در خونه چه کسی دارم در میزنم. چن تا از مشهور ترین آیاتی که در مورد اهل بیت (علیهم السلام) وجود داره تو این ماه نازل شده. (،آیات 55 و 67 سوره مائده، 61 آل عمران،8 انسان )
خدا جون! خیلی مخلصتم. منو انداختی تو دامن امیرالمؤمنین. همه دار و ندارم رو بگیر ولی این یکی رو نگیر.

اگه بازم تقویم رو نگاه کنید، می بینید که 24 ذی الحجه، روز قیام سر به دارانه. جزء اولین تجربه های یک حکومت شیعی و بر مبنای فقه شیعه. گذشته از این که روح ساحشوری و آزادی خواهی و استقلال طلبی از ویژگی های بارز این قیامه، بعد از حدود هفتصد سال از گذشتن اون دوران ما هم مدیون اون دلیر مردان هستیم. چون تجربه امثال اونا باعث شده ما امروز یک حکومت شیعی مقتدر و تأثیر گذار در سطح جهانی داشته باشیم.


**********************************************


تازیگی ها مدیر کل بهزیستی استان فارس با استناد به آماری گفته آسیب های اجتماعی در سطح استان افزایش یافته. از افزایش طلاق و فرار از منزل تا کاهش ازدواج ها.

باخودم فکر کردم چه چیزایی استان ما رو به این روز انداخته؟

تربیت غلط خانوادگی؟

آموزش ندادن سبک درست زندگی؟

فرهنگ های نادرست یا هزار تا کوفت دیگه؟!

اصلا تو این موش وگربه بازی که راه افتاده من جام کجاس؟

ینی ممکنه منم تو توپ و ترکش این جنگای زرگری آسیب ببینم؟

منم ممکنه خدایی نکرده بشم مایه عبرت دیگران؟

اصلن چه تضمینیه که من در آینده زندگی سالمی داشته باشم؟

خلاصه کم کم داشت ذهنم منفجر می شد که یهو این آیه یادم افتاد:

(( مَنْ یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً )) [(2) طلاق]
خلاصش ینی این که هرکی باتقوا باشه خدا براش راه در رو میذاره. خدا نمی ذاره کارش رو زمین بمونه. یک کلام طرف هیچ وقت تو بن بست گیر نمی کنه.  بزرگان ما هم گفتن تقوا ینی انجام واجبات و ترک محرمات. خدایا قربونت برم کمک کن من جزء اونایی باشم که همیشه راه در رو براشون میذاری.

**************************************


طرح پیمان جوانمردی تو سطح استان کلید خورده. قراره یه عده دانش آموز خوش غیرت آستین بالا بزنن و پا بذارن تو وادی کمک به مستضعفین و محرومین. بگذریم از این که دستان دلسوز این دانش آموزا، گره کور چن تا زندگی رو می تونه باز کنه؛ یا دعای خیر چن تا بیوه زن و بچه یتیم رو با خودش همراه کنه. یا سقف فرو افتاده ی چن تا زندگی رو تعمیر کنه. یا دیوار ریخته آبروی چن تا
برادر دینی را دوباره بالا ببره. یا . . .
از همه اینا بگذریم، مهم ترین فایده این کار اینه که من جوون از همین الان یه پوشه تو ذهنم باز کنم به اسم «مردم محروم» یا حتی به اسم "مردم" . هر از گاهی سری به این پوشه بزنم مطالبش رو مرتب کنم. و احیانا یه حساب براشون تو دلم باز کنم. شاید یه جورایی تمرین ارتباط با خدا و اعتماد به خدا هم باشه. خدایا خودت وقتی می خواستی متقین رو توصیف کنی گفتی:

 (( وَ فی‏ أَمْوالِهِمْ حَقٌّ لِلسَّائِلِ وَ الْمَحْرُومِ )) [(19) ذاریات]
ینی تو دخل و خرج زندگیشون یه بخشی رو برای افراد نیازمند کنار میذارن. منم این کارو میکنم تا منو جزء اونا قرار بدی. همونایی که همیشه یه راه در رو براشون میذاری.

**********************************************


یکی از چیزایی که این چند وقت سر و صدا کرد موضوع کارت معافیت جعلی یه عده از فوتبالیست ها ست. فک کنم هنوز خیلی مونده که به عمق شاهکار بعضی از دوستان فوتبالیست پی ببریم. کلا دنیای جالبیه این دنیای فوتبال. قراردادهای آن چنانی، دلال بازی، رشوه و تبانی، بی اخلاقی و بد اخلاقی، ملاقات مسوولین باشگاه با عنصر ضد انقلاب و . . .
فک کنم اگه تو دنیا رقابت با این ملاک ها باشه ما اول بشیم. دوس دارم از دست بعضیا
خودم رو به داعش تحویل بدم.

اما برای برون رفت از این وضعیت بحرانی بهترین گزینه رو انتخاب کنید:

أ) کلا فوتبال رو تعطیل کنیم خیال همه راحت بشه.

ب) با پاک کردن صورت مسأله چیزی حل نمی شه.

ج) مذاکره راه حل برون رفت از همه مشکلات است.

د) فوتبال رو به اهلش واگذار کنیم و تو کار آدم بده دخالت نکنیم.
ه) این قدر به آدم بده محل نذاریم که خودش از رو بره و از دست کارای بدش برداره.

*راهنمایی: گزینه درست همه موارد نیست.
*************************************

خب این از شنبه ها و نکته های اولین هفته.
باور کنید تا هفته ی دیگه خیلی دلم براتون تنگ میشه.
                                               راستی به شدت منتظر نظراتتون درباره شنبه ها و نکته ها هستم.
                                                                                                                                                  تا هفته بعد مواظب اطرافتون باشین.

امضاء: علی نکته چی

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۷/۲۷
عبدالرضا خسروی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی