اروند نیوز

پایگاه اطلاع رسانی حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی حضرت روح اله(ره) قادرآباد فارس
اروند نیوز
با سلام و تحیت
بادرود و صلوات برروح پر فتوح امام راحل و شهیدان انقلاب و با آرزوی سلامتی و ظهور منجی عالم بشریت امام زمان(عج) و سلامتی نائب برحقش مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی).
وبسایت اروند نیوز متعلق به حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی حضرت روح اله(ره) قادرآباد، استان فارس می باشد و موضوعات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اطلاع رسانی به نشر می پردازد.
پنجشنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۲، ۰۳:۰۱ ب.ظ

گزینه بسیجِ ما هم روی میز است

آیت الله مکارم شیرازی در دیدار با رییس سازمان بسیج مستضعفین:

اجتماع بزرگ فرماندهان بسیج مایه امید ملت شد/ گزینه بسیجِ ما هم روی میز است


 

اروند نیوز: آیت الله مکارم شیرازی لزوم آموزش های نظامی و دفاعی در کنار سایر آموزش ها به صورت کلاسیک برای بسیجیان را یاد آور شده و افزود: دشمنان می گویند همه گزینه ها روی میز است و ما هم در مقابل گزینه های بسیج، سپاه و ارتش و ... را روی میز داریم.

به گزارش اروند نیوز، سردار نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین و حجت الاسلام تویسرکانی نماینده ولی فقیه در بسیج در آستانه هفته بسیج با حضرت آیت الله مکارم شیرازی دیدار کردند.

                حضرت آیت الله مکارم شیرازی در این دیدار اجتماع عظیم فرماندهان بسیج در مصلی تهران را مایه امید ملت دانسته و اظهار داشت: اینکه بسیج از شکل یک مجموعه نظامی و دفاعی فراتر رفته و با کارایی بالا در عرصه های مختلف فعالیت می کند خبر بسیار خوبی است.

 ایشان در تغییر دید مردم نسبت به بسیج تاکید نموده و خاطر نشان کردند: امروز ذهنیت مردم درباره بسیج، جوانان جان بر کف و آماده مبارزه با دشمن است که می طلبد با اطلاع رسانی مناسب پیرامون سایر فعالیت های بسیجیان در عرصه های تربیتی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی اقدام شود تا دید مردم با پیگیری و ارائه نمونه ها تغییر پیدا کند.

 این مرجع تقلید با اشاره به فعالیت های بسیج در امر به معروف و نهی از منکر ادامه داد: در امر به معروف و نهی از منکر باید آموزش کامل داده شود تا افراد نادان و مغرض نتوانند امر به معروف و نهی از منکر را خشونت معرفی کنند چراکه امر به معروف و نهی از منکر در واقع هدایت محبت آمیز و مودبانه است و قرآن نیز تاکید نموده تا جایی که می گوید در مقابل خشونت ها نیز محبت کنید.

 ایشان با اشاره به داستان امام حسن علیه السلام و مرد شامی که با برخورد محبت آمیز حضرت منقلب شده و 180 درجه در یک جلسه تغییر کرد بیان نمود: با امر به معروف و نهی از منکر دوستانه و با مقابله به ضد و بکارگیری محبت در مقابل خشونت می توان دستاوردهای بی نظیری را شاهد بود.

                 ایشان احساس وظیفه عمومی برای امر به معروف و نهی از منکر را ضروری دانسته و تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر قبل از اینکه یک وظیفه شرعی باشد یک وظیفه اجتماعی است همانطور که اگر مغازه ای در یک بازار آتش بگیرد همه باید آن را خاموش کنند تا سایر مغازه ها نابود نشود و مفاسد اجتماعی نیز همین طور هستند.

                 آیت الله مکارم شیرازی لزوم آموزش های نظامی و دفاعی در کنار سایر آموزش ها به صورت کلاسیک برای بسیجیان را یاد آور شده و افزود: دشمنان می گویند همه گزینه ها روی میز است و ما هم در مقابل گزینه های بسیج، سپاه و ارتش و ... را روی میز داریم.

                 وی به اهمیت آموزش های عقیدتی برای بسیجیان اشاره نموده و تاکید کرد: اعتقادات ما را از دشمنان جدا می کند، که بسیجیان با اعتقاد به معاد و شهادت، جان بر کف می شوند و این سلاح منحصر به جبهه اسلام است و سربازان آنها مبتلا به جنون شده، خودکشی یا فرار می کنند که در طول 8 سال دفاع مقدس یک بسیجی هم این طور نشد و این سلاح فقط در زرادخانه های ما وجود دارد.

                 ایشان انتشار نشریات غنی و با کیفیت برای بسیج را ضروری دانسته و گفت: صدا و سیما باید خیلی بیشتر از این درباره بسیج سرمایه گذاری و کار کند.

                 این مرجع تقلید با بیان اینکه علوم انسانی باید به صورت کامل اسلامی شود اظهار داشت: در کتاب جامعه شناسی طاغوت پهلوی یک صفحه درباره مذهب وجود داشت که با پیش فرض های خود، واقعیت مذهب را انکار و باعث آتش زدن به همه اعتقادات می شد.

                 ایشان اسلامی شدن کتب علوم انسانی در رشته های مختلف را مهم دانسته و تاکید کرد: بدون اسلامی شدن زیر ساخت ها، نظام اسلامی به وجود نمی آید چرا که نظام اسلامی روبنای آن زیر ساخت می باشد.

                حضرت آیت الله مکارم شیرازی در ادامه افزود: مردم با شنیدن اخبار بسیج احساس آرامش کرده که دارای یک تکیه گاه محکم در سایه اسلام شدند.

                 ایشان با تاکید بر لزوم حل اختلافات جزیی میان بسیج و امام جماعات و هیأت امنا در مساجد خاطر نشان کرد: با ورود و همکاری امام جماعت و هیأت امنا در فعالیت های بسیج این موضوع حل خواهد شد و در این زمینه بسیجیان نسبت به ائمه جماعات تواضع داشته و ائمه جماعات نیز به بسیجیان محبت داشته باشند.

                 در ابتدای این دیدار سردار نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین به تشریح برخی فعالیت های بسیج در زمینه نظام تربیتی صالحین، امر و نهی، فعالیت های ویژه بسیج در اقتصاد مقاومتی و خلق حماسه اقتصادی، تلاش بسیجیان برای استحکام ساخت درونی نظام و اسلامی کردن علوم انسانی پرداخت.

 رییس سازمان بسیج مستضعفین خاطر نشان کرد: هم اکنون 200 هزار حلقه تربیتی بسیجیان در سراسر کشور تحت اشراف 11 هزار مربی، 1000 سرمربی و اساتید سرمربیان که تحت اشراف نمایندگان ولی فقیه، ائمه جمعه و جماعات و روسای حوزه های علمیه در سراسر کشور فعالیت می کنند.

                 ایشان ورود امام جماعت مساجد را به فعالیت های بسیج ضروری دانسته و تاکید کرد: پایگاه بسیج ایده آل در مساجد، پایگاهی است که امام جماعت فرمانده پایگاه بوده و حلقات صالحین را تقویت کند و سازمان بسیج نیز در حال حرکت به این سمت می باشد.

                 در پایان این دیدار رمان یوسف پیامبر شامل سریال یوسف پیامبر اثر فرج الله سلحشور که به قلم سیده فاطمه موسوی نگاشته شده است همراه با چفیه بسیجی توسط سردار نقدی به آیت الله العظمی مکارم شیرازی اهدا گردید.

منبع خبرگزاری بسیج


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۸/۳۰
خادم الشهدا (مدیر وبسایت)